iletisim bilgileri

Her türlü sorunuz için bana celik_fecir@yahoo.com adresinden ulaşabilirsiniz. evcimenkedicik

12 Mart 2011

Konserve Kutusundan Organizer'a...

Sağdan soldan konserve kutusu toplar oldum. Habire bir şeylere dönüştürüyorum. Bu organizer baya bir acemice oldu. Şablonsuz falan öyle başladım işe, yaptım bozdum yaptım bozdum, on dakikalık işi bi buçuk günde tamamladım :) Bi sürü hatadan sonra nasıl yapmam gerektiğini anladım ama birdahakine artık...

İşte hatalarımdan aldığım dersler... Siz de benim gibi dikişten fazla anlamıyorsanız size de ders olsun diye yazıyorum:

1-Bu tür bir şey için penye türü esnek kumaş asla kullanılmamalıymış. Üstelik benim ana kumaşım penye, cepler kalın poplin olunca çok zor oldu. Mümkün olduğunca aynı tip kumaşları bir araya getirmek gerek.
2-Cepleri dikerken hafifçe bir bombe bırakılmalıymış ki içerisine bir şeyler rahat girebilsin. Ben hepsini bir güzel diktikten sonra annemin aklına gelince hepsini söküp yenilerini diktik yeni ölçülerle :)
3-Dikiş payı toplamda 2-3 cmden az bırakılmamalıymış, evdeki hesap çarşıya uymuyor sonra. (Gerçi yanları iyi denk getirdim de altına yeterince pay bırakmayınca üst üste katlamak zorunda kaldım. Ve makine dikmeyince elle diktim, ellerim döküldü, iğne dahi girmedi kalınlığından)
4-Cepleri tam dikdörtgen ya da kare şeklinde kesip bir de bombeli şekilde birbirine ekleyince kumaşın alt kısmını dikmek daha da zorlaşıyormuş. Yani ya cepleri monte ettikten sonra altta bir santimlik bir pay kalacak, onu ayrı şekilde içe kıvıracaksınız. Ya da hafif şekilde büzgülü ya da pilili yapıp alta iki kumaşı birlikte tek seferde çevireceksiniz. Ki ben böyle yaptım bir hayli zor oldu :) Ya da üçüncü bir seçenek (yine annemin önerisi) cepleri tam kare ya da dikdörtgen değil de saksı şeklinde kesmek, yani ağın kısmı daha geniş şekilde. O durumda alt kısmı büzmeye ya da pili yapmaya gerek kalmayacak. ama bu da iyi dikiş dikenlerin yapabileceği bir şey sanırım. Cepleri yanyana oturtmak zor olur diye düşünüyorum.
5-Ben hareketli olsun diye, ceplerin ağzına geçirdiğim fistoyu ana kumaşa dikmedim. ama içine birşeyler koyunca fistonun kenarları havaya kalkıyor. Onu da alttaki ana kumaşa sabitlemek gerekmiş.








Bu seferlik böyle oldu ama bir dahakini keçeden yapmayı planlıyorum. Hem daha şık olacağına eminim hem de alta kıvırma, kenarını kıvırma falan gibi dertleri yok...


1 yorum:

  1. Tamda ihtiyacım olan şeyi yapmışsınız.Çokta hoş olmuş, ellerinize sağlık.Müsait bir zamanımda becerebilirsem bende yapmaya çalışayım :)

    YanıtlaSil