iletisim bilgileri

Her türlü sorunuz için bana celik_fecir@yahoo.com adresinden ulaşabilirsiniz. evcimenkedicik

25 Aralık 2011

Saydam Boncuklu Karaf / Vazo


Müjdeler olsun, 6-7 yıl sonra yeniden boyama kursuna başladım :))) Bundan böyle bir süre daha Cumartesileri Şık Düğmede olacağım. Aslında bu sefer Seramik boyama kursu diye başladım. İki de seramik boyadım, biri şu an seramik fırınında diğeri annemin bir sehpasını süslüyor. Keçe, seramik, kağıt ne yaparsam yapayım ahşap-cam'dan vazgeçemeyen ben seramik boyarken bir yandan da daha önce denemediğim teknikleri yapmaya niyetliyim. Aslına bakarsanız denemediğim yeni teknik bulma konusunda baya bir sıkıntı çekiyorum ama olsun, azimliyim.İlla ki yapmadığım birşeyler çıkacaktır...
Bu saydam cam boncuklar ta 6-7 yıl evvelinden alınmış ööööle duruyorlardı bir kenarda. En son sadece pembesini ahşapta kullanmıştım. İşte bu cumartesi bir yandan seramik kedimi boyarken diğer yandan da bu boncukları cama uygulayım dedim. Sonuç hoşuma gitti. Tam da yılbaşı öncesi konsepti tutturdum.
Yapılışından da kısaca bahsedeyim hemen merak edenlere. Önce istediğiniz bir peçetenin ilk katını cama yapıştırıyorsunuz. Buarada tek önemli olan, obje cam olduğu için porselen yapıştırıcısı kullanmak. Peçete kuruyunca boncukların rengine göre boncuklamak istediğiniz yere çok amaçlı tutkalı ince ucuyla sıkıyorsunuz ve kurumadan hemen boncuk döküyorsunuz. Objeyi hafifçe sallayınca zaten boncuğun fazlası dökülüyor. Renk geçişlerine dikkat ederek desenin ister her yerini ister bir kısmını boncukla kaplıyorsunuz. Boncuğu dökerken altına tepsi gibi bir şey tutmanız gerek. Sonra kuruyup tutkal saydamlaşınca bu hali alıyor. Aslında yapılışı bu kadar. Ben sağlam olsun diye vernikledim de ama cam da vernik güzel durmadığından sadece boncuklu kısımları verniklemekte fayda var.
Seramiklere ve daha önce hediye olarak yapılanlara gelince, onlar da görüşlerinize sunulmak üzere sıralarını aldı ama bugün bunu paylaşmak geldi içimden.....
Not: Bu aşağıdaki son dakika kararıyla kurdele bağlanmış hali. Hangisi daha iyi oldu bilemedim. Siz karar verin.... Herkese iyi haftalar...





5 yorum:

  1. Çok güzel bir çalışma ellerinize sağlık. teknik hakkında biraz bilgi de verirseniz çok makbule geçer doğrusu, teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. harika, muhteşem bir çalışma olmuş, sanırım kurdelesiz daha hoş, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel görünüyor. Resimler büyümediği için net olarak anlaşılmıyor. O yüzden Meral'ciğime katılıyorum:)
    Ve Noblesse'nin dediği gibi, kurdelesiz daha zarif bence de...
    Güle güle kullan.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba, aslında yazarken ben de düşünmüştüm tekniğinden biraz bahsedeyim diye ama aceleye geldi yazmaadım.O yüzden gönderiyi yeniden düznliyorum oradan okuyabilirsniz....

    YanıtlaSil