iletisim bilgileri

Her türlü sorunuz için bana celik_fecir@yahoo.com adresinden ulaşabilirsiniz. evcimenkedicik

04 Mayıs 2011

Klasik Eskitme Nasıl Yapılır?

Bu aralar elimdeki objeleri bitirmeye zamanım olmadığından bloga yeni bir şeyler koyamıyorum. Hazır işim yokken bari tekniklerin anlatımından devam edeyim dedim.


Ben bu işe ilk giriştiğim dönemlerde çatlatma, peçete ve eskitme modası vardı. Şimdilerdeki gibi kabartma ve mum o kadar da tutulmuyor, belki de bilinmiyordu. İşte o zamanlarda yaptığımız eskitmelerin en klasiği en bilineni de bu resimdeki tür eskitmeydi.



Gelelim yapılışına...


Öncelikle obje zımparalanır. Ki bu benim en sevmediğim iştir :) Aceleciliğimden ben hep atlarım. Daha sonra açık renk bir boya ile obje boyanır. Kuruyunca hafifçe tekrar zımparalnıp tekrar boyanır. Bu arada aynı tondan daha koyu bir renk boyanın içine bir miktar "glaze" yani eskitme verniği konur. Bu, boyanın objeye hemen yapışmamasını, yani hemen kurumamasını sağlayacaktır. Böylece istediğimiz işlemi yapmaya bize zaman kalacaktır.


Islatılmış ve suyu sıkılmış bir doğal süngere alınan glaze'li boya (doğal sünger, bulaşık süngerine göre daha gözenekli), objenin bir yanından diğer yanına doğru sürüp çekilir. Aynı yönlü olmak üzere işlem bir kez de karşı taraftan yapılır. Yani soldan sağa yaptıysanız, ikincisi sağdan sola olacak.

İstenirse objenin üzerine, kenarları hafifçe yakılmış siyah-beyaz ya da sepya fotokopi çekilmiş bir resim yapıştırılır. (Bu aşamada resim yapıştırıyorsanız sağlamlık açısından, üzerinden bir kez daha tutkalla geçmeyi unutmayın.)


Son olarak kuruyunca obje ister su bazlı ister sprey ama mat bir vernikle verniklenir.


Not: Eğer "antiquing" denen türden boyanız varsa bütün bu işlemler yerine onu sürüp kurumadan çekerek de aynı sonucu elde edersiniz. Ama ben onu hiç kullanmadım.

9 yorum:

  1. detaylı anlatım için teşekkürler.Özellikle plaid'in antiquınlerini tavsiye ederim, ben hemen hemen her rengini kullanmıştım.

    YanıtlaSil
  2. detaylı anlatımınız için teşekkür ederim .ellerinize sağlık.hiç bilmedeiğim bir teknikti teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. rica ederim, paylaşalım öğrenelim :) teknik çok kolay hem de fena olmuyor tavsiye ederim bu arada...

    YanıtlaSil
  4. detaylı açıklayıcı anlatım için teşekürler.

    YanıtlaSil
  5. Eskitme icin ayri bir boya ile bir sivi karistirilip elde ediliyormus bu dogru mu yoksa baska teknikler de kullanlir mi?

    YanıtlaSil
  6. Adsız merhaba,
    Eskitmenin çok çeşidi var. antik, klasik, mumla, sentetik tinerle vb.
    Hepsinde de farklı yöntemler kullnılıyor. Bir de kullandığınız ürün markasına göre de değişebiliyor.

    Ben yukarıda anlattığım gibi boyaya "glaze" denen bir sıvıyı karıştırıyorum. Antiquing denen bir mazleme var onu karıştıranlar da var. Bir de doğrudan eskitme boyaları var onlara bir şey karıştırmıyorsunuz, doğrudan sürüyorsunuz. Malzemeyi satın alırken nasıl kullanıldığını sormak en kolayı yani :)) kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  7. antiquing kullandım... süngerle değil fırça ile uygulanıyordu, uygularken zorlanmamıştım hatta...
    çok şık bir mücevher kutusu yapmıştım, bu işe ilk başladığım zamanlarda...

    belirtmeden geçemeyeceğim, eski fotoğraf ile eskitme yapmak müthiş bir fikir... ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  8. ben eski vestiyerimi boyamak istiyorum koyu kahveden açık renge yani beyaza ama eskitme tekniği kullanmak istiyorum yıne sizin anlattıgınıxz yolu mu ızlemem lazım yani bn acık renge boyamak istiyorum ya :) fark eder mi

    YanıtlaSil
  9. bu tekniği kullanabilirsiniz ama önce koyu kahveyi daha açık bir kahve ile kapatıp, sonra beyazla eskitmenizi tavsiye ederim. yoksa koyu kahve üzerinde beyaz eskitme çok sırıtacaktır. Ya da tam tersi ve daha güzzeli: doğrudan beyaza boyayıp rengi tamamen kapatın, daha sonra kirli beyaz- çok açık kahve gibi bir renkle eskitin. kolay gelsin...

    YanıtlaSil