iletisim bilgileri

Her türlü sorunuz için bana celik_fecir@yahoo.com adresinden ulaşabilirsiniz. evcimenkedicik

20 Nisan 2011

Mumla Eskitme Sandık

Bu sandık son 6-7 senedir evde duruyordu. İçinde de nişan ve nikahımızdaki ıvır zıvır malzemeler vardı. Masalardaki mumlar, davetiyeler, istemede alınan çiçeğin süsleri vb vb bir sürü ıvır zıvır.... Sandığı, içindekilerle süslemeyi istediğimden bir türlü ne yapacağıma karar verememiştim. O yüzden yıllardır duruyordu. Geçen gece Ece hanımın blogunda gördüğüm bir kutu üzerine birden şimşekler çaktı ve boyamaya karar verdim. Sandığı önce mumla eskittim. Sonra üzerine, peçeteden fotokopi çektirdiğim ve kenarlarını yaktığım resmi yapıştrdım. Üzerine rengiyle oynadığım eski bir fotoğrafımızı yine kenarlarını yakarak yapıştırdım. Kurdele, dantel ve incilerle süsledim. Ön tarafına da nikah şekerimi yapıştırdım.


Sandığı yerine koyunca koklama hastası oğluşum önce bir test etti onayladı. Hatta üzerindeki danteli yerinden çıkarmayı da bir denedi ama başaramayınca vazgeçti :)



Aceleciliğimden hatalar da yaptım. Siz yapmayın diye paylaşayım dedim.
Ne mi yaptım...
Öncelikle kumaş tutkalı satın almayım diye kurdele ve danteli dekupaj tutkalıyla yapıştırdım. Kurdele parlaklığını kaybetti ama idare eder yine de.
Bir de aceleden çiçeği vernikten önce yapıştırdım. Sonra da vernik sırasında bozulmasın diye bin takla attım.
Ve tabii ki herzamanki gibi sandığın altını boyamayı unuttum :) Altını boyarken üzerindeki incilerin bir ikisi düştü.

Bu da yapılışı:
1-Koyu renk boya ile boyadım.
2-Mumu hertarafına iyice sürdüm. (Aslında beyaz mum gerekiyordu ama bende yoktu, rengi uygun olduğu için olur dedim yaptım)
3-Krem rengine boyadım. Boya kurur kurumaz bulaşık süngeriyle yer yer zımparaladım. (Bu arada ilk yapacaklar için belirteyim çok pis iş; balkonda yapmanızı tavsiye ederim)
4-Süsledim... ve sprey vernikle vernikledim...


Bu arada belirteyim; "mumla "eskitme" ilk kez yaptığım bir teknik ve benim son beş yılda biriktirdiğim yapılacaklar listemin ilk tekniğiydi. Çok sevdim daha da bir süre yaparım bunu...

Sırası gelmişken.... Bir ara da, henüz yapmadığım yaklaşık 20 tekniğin isimlerini sıralamayı düşünüyorum. Derli toplu bir listemiz olsun diye...

5 yorum:

  1. sevgi dolu fotoğrafınızla gül dekupaj çok yakışmış.Mumu ne kadar yerinde kullanmışsınız, nefis olmuş.

    YanıtlaSil
  2. Farklı ve güzel bir çalışma olmuş, ellerine sağlık.

    Bu arada bloğumda sorduğun soruyu yorum altı olarak cevapladım. :)

    http://hobivakti.blogspot.com/2011/01/ahsap-boyamada-duz-zemine-buyuk-pecete.html?showComment=1304498867979#c3116870046991196032

    YanıtlaSil
  3. mumla eskitme tekniği epey emek istiyor gibi.
    Ahşap Boyama Kursu İsmek

    YanıtlaSil
  4. Mumla eskitme yöntemini bende ilk defa denedim ve nikah resmimizi transfer metodu ile kitap görünümlü ahşap kutuya yapıştırdım.Yıllar eskitmiş gibi adeta...Sandığınız ve süslemeleriniz çok güzel olmuş.Hele kenarları yakılmış peçete ile sandık harika bir görünüme kavuşmuş.Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Mumla eskitme yöntemini bende ilk defa denedim ve nikah resmimizi transfer metodu ile kitap görünümlü ahşap kutuya yapıştırdım.Yıllar eskitmiş gibi adeta...Sandığınız ve süslemeleriniz çok güzel olmuş.Hele kenarları yakılmış peçete ile sandık harika bir görünüme kavuşmuş.Elinize sağlık

    YanıtlaSil